محل تبلیغات شما

سمینار چیست ؟

سمینار چیست ؟ سمینار ممکن است به عنوان یک جمع از مردم به منظور بحث در مورد یک موضوع بیان شده تعریف شود. چنین گردهمایی ها معمولاً جلساتی تعاملی هستند که شرکت کنندگان درگیر بحث درباره موضوع مشخص شده می شوند.

جلسات معمولاً توسط یک یا دو مجری ارائه می شود که برای هدایت بحث در مسیر مورد نظر هدایت می شوند.

هدف از یک سمینار چیست ؟

یک سمینار ممکن است چندین هدف و یا فقط یک هدف داشته باشد. به عنوان مثال، یک سمینار ممکن است به منظور آموزش باشد، مانند سخنرانی، جایی که شرکت کنندگان در بحث یک موضوع آکادمیک با هدف به دست آوردن بینش بهتر از موضوع مشغول می شوند.

سایر اشکال سمینارهای آموزشی ممکن است برای ارائه برخی مهارت ها یا دانش به شرکت کنندگان برگزار شود.

نمونه هایی از این سمینارها شامل امور مالی شخصی، بازاریابی وب، املاک و مستغلات، سرمایه گذاری یا انواع دیگر سمینارها است که در آن شرکت کنندگان دانش یا نکاتی درباره موضوع بحث کسب می کنند.

البته یک سمینار می تواند انگیزشی باشد، در این صورت هدف معمولاً الهام بخشیدن به شرکت کنندگان است تا افراد بهتر شوند یا در راستای اجرای مهارتهایی که از سمینار آموخته اند تلاش کنند.

به عنوان مثال، یک سمینار تجاری با موضوع مالی می تواند به منظور آموزش صاحبان مشاغل کوچک باشد که چگونه سرمایه گذاران را ترجیح دهند یا یک برنامه تجاری محکم بنویسند و از آنها انگیزه بگیرند تا سریعاً شروع کنند.

بعضی اوقات، سمینارها به سادگی راهی برای تجار و بانوان یا سایر افراد همفکر برای شبکه سازی و ملاقات با سایر شرکت کنندگان با علایق مشابه است.

این سمینارها فرصتی را برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا برخی از مخاطبین با ارزش را ایجاد کنند که می تواند به آنها کمک کند در حرفه یا تلاش خود به سطح بعدی حرکت کنند.

یک سمینار تجاری بخش گسترده ای از جامعه را، مانند مقامات دولتی، بازرگانان و ن و عموم مردم، در کنار هم قرار می دهد. این سمینارها غالباً شامل کارگاه های آموزشی و ارائه مقاله های سفید است. آنها معمولاً به منظور برقراری ارتباط با فروشندگان مختلف و ایجاد اتصالات جدید برگزار می شوند.

تفاوت سمینار و کارگاه

تفاوت اصلی بین سمینارها و کارگاهها در این است که سمینارها معمولاً بیشتر آکادمیک و کمتری نسبت به کارگاهها دارند. سمینارها رویدادهایی هستند که بیشتر به مباحث آموزشی اختصاص دارد و معمولاً یک یا چند متخصص در مورد موضوع دارند.

از طرف دیگر، کارگاههای آموزشی به طور کلی کمتر هستند و نیاز به مشارکت بیشتر شرکت کنندگان نسبت به سمینارها دارند. محور اصلی کارگاه ها برای شرکت کنندگان است که در طول این رویداد با هدایت مربی مهارت های جدید کسب کنند.

برنامه ریزی یک سمینار

اولین قدم برای برنامه ریزی یک سمینار کارآمد، تعیین هدف این سمینار است. به مخاطبان هدف فکر کنید که چه کسی شرکت می کند و از حضور در سمینار چه چیزی را کسب می کند.

هر سمینار باید یک دستور کار داشته باشد. بنابراین تعیین کنید که دستور کار چیست. بودجه ای را برای سمینار و کار در این بودجه تعیین کنید، و با انتخاب محل و سایر ملاحظات که به طور بالقوه می توانند هزینه کنند، دور نمانید.

قبل از سمینار

سخنرانان سمینار را از طریق تجزیه و تحلیل در مورد موضوع و بلندگوهایی که می توانند به بهترین وجه مناسب باشند پیدا کنید. چنین بلندگوها ممکن است سخنرانان حرفه ای و یا فقط افرادی با دانش و اقتضائات لازم برای انتقال پیام مطلوب باشند.

همچنین باید یک مکان مناسب برای سمینار پیدا کنید. برخی از مواردی که هنگام انتخاب یک رویداد باید در نظر بگیرید شامل در دسترس بودن زیرساخت فنی لازم برای پشتیبانی از این رویداد است.

به عنوان مثال، محل برگزاری باید دارای تجهیزات صوتی و تصویری و تجهیزات ارتباطی باشد. بسته به فصل، تهویه هوا یا گرمایش باید به درستی کار کند.دریابید که آنها برای بلندگو موضع دارند و آیا خدمات پذیرایی ارائه می دهند. نکته مهم دیگر در دسترس بودن پارکینگ کافی برای شرکت کنندگان در سمینار است.

دعوت نامه هایی را برای کسانی که در این سمینار شرکت می کنند ارسال کنید و از طریق راه های مختلف در بازاریابی فعال این رویداد شرکت کنید. به عنوان مثال، سایت های بی شماری در رسانه های اجتماعی روشی عالی برای بازاریابی این رویداد است.

رویدادهای فیس بوک، Eventbrite ، Lanyrd و دیگر چنین سایتهایی می توانند به تبلیغ عمومی این رویداد کمک کنند و شرکت کنندگان آینده نگر را در مورد تحولات به روز نگه دارند.

شرکت کنندگان در آینده نیز می توانند با قبول دعوت نامه هایی که از طریق این کانال ها برای آنها ارسال شده است، تمایل خود را برای حضور در سمینار نشان دهند.

تعداد شرکت کنندگان در سمینار را تأیید کنید زیرا این اطلاعات برای لجستیکی مانند اسکان، صندلی، وانت ماشین و حتی ترتیبات پذیرایی لازم است.

تأیید تمایل سخنرانان اصلی برای حضور در مراحل اولیه برنامه ریزی بسیار مهم است زیرا این امر به طراحی لوگوها، بروشورها و سایر مواد تبلیغاتی کمک خواهد کرد.

داوطلبان را برای کمک به فعالیتهایی مانند راهنمایی و کمک به شرکت کنندگان در سمینار انتخاب کنید. اگر آنها برای آشنایی با وظایف مورد انتظار خود به آموزش نیاز دارند، اطمینان حاصل کنید که آنها چنین آموزش هایی را به خوبی قبل از سمینار دریافت می کنند.

 

بعد از سمینار

نتیجه سمینار چیست ؟ از جمله پاسخ حضار و نظرات آنها را برای کشف اینکه آیا اهداف این سمینار برآورده شده است، تجزیه و تحلیل کنید. همچنین می توانید یادداشت های تشکرآمیزی را از طریق ایمیل و هرگونه پیگیری دیگری، مانند سمینارهای آینده، برای شرکت کنندگان ارسال کنید.

 

ما در مقاله قبل درباره ( روابط عمومی چیست ؟ ) نیز توضیح داده ایم امیدوایم مورد قبول شما عزیزان واقع شود.

منبع : https://evenues.com/

 


mohre8

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
بلاگ ایران دهکده ام دی اف هنر های زیبا درمانک | Darmanak ایذه چت|انزان چت|حورا چت|چت انزان|چت ایذه سی موزیک آرمان گروه تخصصی نما پارسیان موسسه حقوقی میزان صدر پارسه فرصتها چون ابرها در حال عبور هستند