محل تبلیغات شما

روابط عمومی چیست ؟ ( توابع روابط عمومی )

روابط عمومی چیست ؟ روابط عمومی یک فرایند ارتباطی استراتژیک است که شرکت ها، افراد و سازمان ها برای ایجاد روابط سودمند با یکدیگر استفاده می کنند. یک متخصص روابط عمومی، یک برنامه ارتباط ویژه را تهیه می کند.

از رسانه ها و سایر رسانه های مستقیم و غیرمستقیم برای ایجاد و حفظ تصویر برند مثبت و رابطه محکم با مخاطب هدف استفاده می کند.

 

هدف از روابط عمومی

هدف اصلی روابط عمومی حفظ شهرت مثبت از برند و حفظ رابطه استراتژیک با مردم ، مشتریان آینده نگر ، شرکا ، سرمایه گذاران ، کارمندان و سایر ذینفعان است که منجر به ایجاد یک تصویر مثبت از برند می شود و آن را صادقانه ، موفق ، مهم و مرتبط به نظر می رساند.

 

عملکردهای روابط عمومی چیست ؟

روابط عمومی با تبلیغات متفاوت است. آژانس های روابط عمومی تبلیغات خریداری نمی کنند ، آنها برای خبرنگاران داستان نمی نویسند و روی تبلیغات جذاب و پردرآمد تمرکز نمی کنند. آنها ترجیح می دهند این برند را با استفاده از مطالب سرمقاله ای که در مجلات ، رومه ها ، کانال های خبری ، وب سایت ها ، وبلاگ ها و برنامه های تلویزیونی ظاهر می شوند ، تبلیغ کنند.

استفاده از رسانه های درامدی و رایگان برای تبلیغات مزایای خاص خود را دارند، زیرا اطلاعاتی درباره این رسانه ها خریداری نمی شوند. دارای اعتبار شخص ثالث است و از این رو با شک و تردید توسط مردم مشاهده نمی شود.

 

روابط عمومی چیست ؟

 

وظایف مدیر روابط عمومی و آژانس های روابط عمومی شامل موارد زیر است :

  1. پیش بینی ، تجزیه و تحلیل، تفسیر افکار عمومی و نگرش مردم نسبت به برند و استراتژی های تدوین که از رسانه های آزاد یا درآمدزا برای تأثیرگذاری بر آنها استفاده می کنند.
  2. تهیه استراتژی برای پشتیبانی از هرگونه فعالیت تجاری و حرکت جدید از طریق محتوای سرمقاله.
  3. نوشتن و توزیع اطلاعیه های مطبوعاتی.
  4. گفتار.
  5. برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه ارتباطات عمومی و روابط عمومی.
  6. نوشتن مطالب برای وب ( وب سایت های داخلی و خارجی ).
  7. تدوین استراتژی روابط عمومی با بحران.
  8. رسیدگی به حضور در رسانه های اجتماعی برند و پاسخگویی به بررسی های عمومی در وب سایت های رسانه های اجتماعی.
  9. برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه ارتباطات عمومی و روابط عمومی.
  10. نوشتن مطالب برای وب ( وب سایت های داخلی و خارجی ).
  11. تدوین استراتژی روابط عمومی با بحران.
  12. رسیدگی به حضور در رسانه های اجتماعی برند و پاسخگویی به بررسی های عمومی در وب سایت های رسانه های اجتماعی.

 

انواع روابط عمومی

با توجه به کارکردهای بخش ( آژانس های روابط عمومی ، را می توان به 7 نوع تقسیم کرد ) :

روابط رسانه ای : ایجاد ارتباط خوب با سازمان های رسانه ای و عمل به عنوان منبع محتوای آنها.

روابط سرمایه گذار : رسیدگی به رویدادهای سرمایه گذاران ( انتشار گزارش های مالی و پرونده های نظارتی و رسیدگی به سرمایه گذاران ، تحلیلگران و سؤالات رسانه ها و شکایات ).

روابط دولت : نمایندگی از برند به دولت با توجه به تحقق ت هایی مانند مسئولیت اجتماعی شرکت ها ، رقابت منصفانه ، حمایت از مصرف کننده ، حمایت از کارکنان و .

روابط جامعه : رسیدگی به جنبه اجتماعی برند و ایجاد شهرت مثبت در طاقچه های اجتماعی مانند حفاظت از محیط زیست ، آموزش و .

روابط داخلی : مشاوره به کارکنان سازمان با توجه به خط مشی ها ، سیر اقدامات ، مسئولیت سازمان و مسئولیت آنها ( همکاری با آنها هنگام راه اندازی محصولات ویژه و رویدادها ).

روابط مشتری : رسیدگی به روابط با بازار هدف و هدایت مصرف کنندگان ( انجام تحقیقات بازار برای آگاهی بیشتر در مورد علاقه ها ، نگرش ها و اولویت های مشتریان و تدوین استراتژی هایی برای تأثیرگذاری بر همان استفاده از رسانه درآمد ).

ارتباطات بازاریابی : حمایت از تلاشهای بازاریابی مربوط به راه اندازی محصول ، کمپین های ویژه ، آگاهی از برند ، تصویر و موقعیت یابی.

 

راه حل های روابط عمومی یا استراتژی های مختلف از اهدا به جامعه آسیب دیده گرفته تا اجرای یک شیرین کاری فعال سازی نام تجاری در بازار است. 

 

منبع : https://www.feedough.com/


mohre8

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
عرفان هاي كاذب آسمان کویر کتابخانه عمومی آیت اله مصطفوی جوزان فروشگاه پسرانه آموزش سئو سایت عصر ورزش | پایگاه خبری ورزشی خانومانه رزموویز اینجا همه چی هست