محل تبلیغات شما

ما در مقاله قبل درباره ( سمینار چیست ؟ ) برای شما عزیزان توضیحاتی ارائه نمودیم، همینک می خواهیم درباره 10 اصول ارتباط موثر توضیحاتی را باهم دنبال کنیم :

10 اصول ارتباط موثر

10 اصول ارتباط موثر : برقراری ارتباط موثر برای بسیاری از کارهایی که انجام می دهیم بسیار مهم است. از ایمیل تا پست وبلاگ گرفته تا جلسات مشتری، به نظر می رسد همه فکر می کنند که ضروریات ارتباط خوب را دارند.

این ممکن است درست باشد اما برای اطمینان از بیان صریح و مؤثر خود، در اینجا 10 اصل ارتباط خوب ارائه شده است.

  1. هدف داشته باشید

ابتدا باید مشخص کنید که مخاطبان شما چه کاری می توانند انجام دهند یا از ارتباط شما خارج می شوند. آیا شما خود را به عنوان یک رهبر فکر فکر می کنید یا آنها را ترغیب می کنید که اقدامی انجام دهند؟
فهمیدن نتیجه ایده آل خود در ابتدا و ایجاد عمد ارتباطات برای دستیابی به آن هدف، بسیار مؤثر خواهد بود.
 

  2. گوش کنید

اگر هرگز به آنچه مخاطبان خود می گویند گوش ندهید و یا فرصتی برای تعامل با آنها پیدا نکنید، تلاش می کنید تا به طور مؤثر با آنها ارتباط برقرار کنید.

بنابراین، تحقیقات خود را انجام دهید، آنچه را می نویسید بخوانید، نظرات خود را بخواهید و آنچه را که می خواهید در ارتباط برقرار کنید درج کنید.

  3. تنظیم به متوسط

ارتباط شما در جایی که هستید یک فاکتور اساسی برای در نظر گرفتن است. به عنوان مثال، شما نمی خواهید از طریق ارتباط کتبی مطالب خاصی را بگویید زیرا لحن و دلپذیری کلمه گفتاری در آن متن نیست.

در همین راستا، شما با تلفن متفاوت از چهره به چهره ارتباط برقرار می کنید، زیرا آن شخص نمی تواند صورت، حرکات دست یا زبان بدن شما را ببیند.

بنابراین، هنگامی که تصمیم گرفتید جذاب ترین قالب برای رسیدن به مخاطبان خود باشد، اطمینان حاصل کنید که متن و پیام شما برای آن رسانه متناسب است.

اگر این برای توییتر باشد، می خواهید چیزی کوتاه، جذاب و بصری باشد و شاید مکالمه را شروع کند. اما اگر این یک پست وبلاگ باشد، می خواهید جزئیات بیشتری را در صفحه بهینه سازی شده با خواندن آسان دریافت کنید.

  4. سازماندهی کنید

هنگام شروع کار، مطالبی منسجم و سطح بالا ایجاد کنید که شامل هدف شما، اصلی ترین نکته ( بازدید کنندگان ) شما برای رسیدن به آن و اصلی ترین راه هایی که می خواهید آنها را برای مخاطبان خود ترسیم کنید.

در این برنامه متمرکز باشید، در تحقیقات خود متد باشید و از خزش دامنه خودداری کنید.

 

[caption id="attachment_7838" align="aligncenter" width="380"]10 اصول ارتباط موثر 10 اصول ارتباط موثر[/caption]

 

  5. متقاعد کننده باشید

این تمام دلیلی است که شما در حال برقراری ارتباط هستید، پس این کار را خوب انجام دهید! افراد مختلف به طور متفاوتی ترغیب می شوند. بنابراین، در صورت لزوم با حقایق مربوطه به طرف عقلی آنها متوسل شوید تا از استدلال اصلی خود پشتیبان بگیرید.

اما، شاید مهمتر از بسیاری موارد، شما باید از جنبه احساسی مخاطبان خود نیز استفاده کنید. مطالعات نشان داده اند که مغز عاطفی ما اطلاعات را پنج برابر سریعتر از سمت منطقی مغز ما پردازش می کند.

بنابراین، از تصاویر و داستانهایی استفاده کنید که باعث خوشبختی، امید، شوخ طبعی و تعجب می شوند تا به هدف ارتباط خود نزدیک شوید.

 6. پاک باشید

شروع ژارگون! خداحافظی! اشتباهات املایی آ! نوشتن خود را روشن و مختصر نگه دارید. علاوه بر این، صریحاً آنچه را که بحث می کنید بیان کنید، آن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید و از کلمات طولانی در هنگام توضیح خودداری کنید و به طور کلی جملات خود را زیر 30 کلمه نگه دارید.

معمولاً این فقط چند مرحله ویرایش را می طلبد تا همه موارد غیر ضروری را از بین ببرد.

  7. ویژوالها مهم هستند

هنگام برقراری ارتباط با مخاطب، تنوع می تواند خیلی پیش برود. انسانها اطلاعات جدیدی را از چند طریق درک می کنند، اما بسیاری از آنها در اصل افراد بصری هستند.

در واقع، شما می توانید داده های بصری را به اندازه کمی 13 میلی ثانیه درک کنید!بر این اساس، شما می توانید با استفاده از تصاویری قانع کننده برای جلب مخاطب، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و علاوه بر متن، نکته خود را توضیح دهید.

ویژوالها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا از طرف احساسی مخاطبان خود تجدید نظر کنید.

  8. از داستان ها استفاده کنید

راه دیگر برای ارتباط با مخاطب خود و برقراری ارتباط با ایده های خود، داستان های مصور مربوط است. مردم شنونده داستان طبیعی هستند. این ویژگی ذاتی در فرهنگ ها وجود دارد و از نظر من، مخصوصاً با توجه به سرعت بچه ها به سمت کتاب های داستان قابل مشاهده است.

داستانها روشهای خوبی برای ایجاد ملموس تر ایده ها برای افراد هستند و همچنین می توانند آنچه را که می خواهید ارتباط برقرار کنید را انسانی کنید. داستانهایی که از جنبه احساسی مخاطبان شما نیز جذاب هستند، بیشتر از سایر عناصر ارتباط برقرار می شوند.

بنابراین، اگر واقعاً می خواهید مردم نکته شما را درک کنند و به خاطر بسپارند، داستانی را اضافه کنید که آن را نشان می دهد.

  9. کمتر بیشتر است

مخاطب شما احتمالاً مشغول است. بنابراین وقت خود را با مکالمه های نامربوط، اطلاعات مکرر یا جزئیاتی که ممکن است مرتبط باشد را هدر ندهید، به شما در رسیدن به هدف اصلی ارتباط خود کمک نمی کنند.

این امر منجر به خلع سلاح خواهد شد، کمتر اطلاعات حفظ می شود و از اثربخشی تلاشهای شما دور می شود.

  10. کنجکاو باشید

در آخر، عزم راسخ یعنی همیشه آماده یادگیری باشید. در حالی که بعضی چیزها یکسان باقی مانده اند، چگونگی و آنچه ارتباط می دهیم دائماً در حال تحول است. چیزهای زیادی بخوانید، با مربیان صحبت کنید و هرگز فرض نکنید وقتی ارتباط خوبی برقرار است همه چیز را می دانید.

برای تلاش های فردی خود، قالب ها و سبک های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی در هنگام اتصال با مخاطبان بی نظیر شما بهتر است و همیشه برای بازخورد آماده است.

ارتباط خوب، ارتباط موثر است

ارتباطات سنگ بنای حرفه ما است. برای مؤثر بودن در آن و تلاش برای متقاعد کردن یک گروه برای اقدام یا تراز کردن تیم خود این اصول ارتباطی باید به شما کمک کند تا افکار خود را در چیزی قدرتمند و مفید متمرکز کنید.

 


mohre8

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
معرفی کالا فروشگاهی عشق هشتاد و پنج - تبادل لینک رایگان گل سنگ سبو در دریا خرید اینترنتی آموزش سئو Kolak Movie مرکز مشاوره آبادان و خرمشهر